Ievads līgumu pārvaldībā un definīcijās

Vērtīgs ieskats līguma vadības procesos, kas var ietekmēt projekta realizācijas termiņu un cenu

dalībnieki
89 

Iegādājies arī citus šī cikla vebinārus un saņem īpašu atlaidi

Programma un kavējumi

Vērtīgs ieskats līguma vadības procesos, kas var ietekmēt projekta realizācijas termiņu un cenu

Prasījumu kvantitātes un izmaiņu novērtēšana

Vērtīgs ieskats līguma vadības procesos, kas var ietekmēt projekta realizācijas termiņu un cenu

Prasījumu un izmaiņu pārvaldība

Vērtīgs ieskats līguma vadības procesos, kas var ietekmēt projekta realizācijas termiņu un cenu

Jautājumi? Zvani mums 266 12 555‬ vai raksti info@buvesnakotnei.lv

! Vebinārs notiks angļu valodā! 

Atšķirībā no pirkuma līguma priekšmeta, kur mēs varam pārbaudīt gatavu produktu, darbs būvprojektā nav pabeigts līguma parakstīšanas brīdī. Būvdarbu projektēšanas un būvniecības līgumos tas pat nav pilnībā izplānots. Līguma parakstīšanas brīdī paredzamais darba priekšmets lielos būvniecības projektēšanas un būvniecības līgumos galvenokārt ir aprakstīts detalizētajā projekta dokumentācijā (rasējumos, tāmēs un specifikācijās). Projektos, kas tiek realizēti izmantojot projektē un būvē metodi, tas ir aprakstīts darba devēja prasībās attiecībā uz funkciju un izpildi (un pēc tam būvnieka piedāvājumā).

Šī paredzētā darba priekšmeta ievērošana projekta realizācijas gaitā būs atkarīga no daudziem apstākļiem, taču jāsaprot, ka, lai veiksmīgi pabeigtu lielus būvniecības projektus, ir neizbēgamas zināmas izmaiņas darba priekšmetā (paredzamo darbu precizējumi un ar tiem saistītā ietekme uz cenu un izpildes termiņu).

Vienlaikus lielie būvniecības projekti ir saistīti ar ievērojamiem riskiem, kas ir jārisina brīdī, kad tie iestājušies. Risku (un līdz ar to arī pretenziju/prasījumu) pārvaldība ir neizbēgama, un to nevar uzskatīt par nepieņemamu, kā arī to nevajadzētu uzskatīt par agresīvu rīcību. FIDIC līgumu noteikumos prasījumi galvenokārt tiek risināti gadījumos, kad viena puse nepilda savas saistības vai kad projekta īstenošanas laikā notiek notikumi, kas ir no pušu gribas neatkarīgi. No būvuzņēmēja viedokļa raugoties, prasījuma mērķis parasti ir līgumā paredzētajā veidā informēt darba devēju (un inženieri) par nelabvēlīgu situāciju un tai sekojošu pieprasījumu pagarināt darbu izpildes termiņu vai palielināt darbu cenu, lai varētu savlaicīgi panākt taisnīgu risinājumu.

Šajos izmaiņu un prasījumu procesos ir nepieciešama iejūtīga, profesionāla un, pats galvenais, kompetenta vadības pieeja būvprojektam. Tas ir galvenais līgumu vadības un līgumu vadītāju mērķis. Līgumu pārvaldība ir kā šaha spēle pret pretinieku, kur līgums ir galvenais spēles lauks. Līgums nosaka noteikumus, definē spēles laukumu un ietver figūras, kuras katra puse var stratēģiski izvietot un izmantot. Atšķirībā no tradicionālā šaha, līgumu pārvaldībā mērķis nav uzvarēt pretinieku, bet gan panākt neizšķirtu ar lielāku figūru skaitu.

Visām pusēm ir kopīgs mērķis – pabeigt līgumā paredzēto darbu. Pasūtītāja un inženiera mērķis ir pabeigt darbu pēc iespējas ekonomiski, efektīvi un rentabli – tas nozīmē kvalitatīvi, ātri un par saprātīgu cenu. Būvuzņēmēja mērķis ir pabeigt darbu ar pēc iespējas lielāku peļņu un pieredzi turpmākajiem projektiem.

Katrai pusei jāveic apzinātas rīcības, lai sasniegtu šo mērķi. Praktiski katrs apakšpunkts līgumā ir sava veida gājiens ar kādu kauliņu šaja analoģijā, ko puse izmanto. Pusēm ir jāuzrauga vienai otru, lai nodrošinātu, ka tās nepārkāpj noteikumus, un lai izvairītos no strupceļa situācijām, kuras tās nevar atrisināt.

Šī vebināru cikla mērķis ir panākt dalībnieku izpratni par līgumprocesu (Līguma pārvaldība – Prasījumu pārvaldība – Izmaiņu pārvaldība) pārvaldības noteikumiem, kas var ietekmēt izpildes laiku un projekta cenu. Ar praktiskiem piemēriem un rīcības algoritmiem dalībnieki vairos savas spējas praksē piemērot šos noteikumus, atsaukties uz tiem un izvairīties no strīdiem un neefektīvas projekta vadības.

Ievads līgumu pārvaldībā un definīcijās ir pirmais no četriem vebināriem šajā vebināru ciklā.

Vebinārā apskatītie temati

  1. Definīcijas un atšķirības: Prasījums, variācija, valorizācija, paātrināšana, mazināšana, vērtības inženierija u.c.
  2. Inženiera un Pasūtītāja loma attiecībā uz līguma mehānismiem

Vebināra tēmas praktiskā nozīme

Šajā vebinārā iekļautās teorētiskās zināšanas un praktiskie piemēri attiecināmi uz 5 no 7 būvniecības stadijām.

  • 0

    Ieceres definēšana

  • 1

    Pirmsprojekta uzdevums

  • 2

    Projektēšana

  • 3

    Iepirkums

  • 4

    Būvdarbi

  • 5

    Lietošana

  • 6

    Dzīves cikla beigas

Vebināru vada

Ondřej Vaněček

FIDIC sertificēts līgumu vadītājs

  • FIDIC Ultimate diagram un citu publikāciju par būvniecības procesu un līgumu vadību autors
  • Līgumu vadītājs ar plašu pieredzi pretenziju, izmaiņu, kavējumu pārvaldībā un izskatīšanā.
  • Konsultants būvniecības projektos Čehijā, Slovākijā un Polijā
  • Lektors
  • Prezidija loceklis SACE (Slovākijas inženierkonsultantu asociācijā)

Mācīšanās pieredze Būves nākotnei platformā

Saturs izstrādāts, lai teoriju ērti pielietotu praksē

Dotie
1
Dalīšanās
2
Darbība
3
1

Iegūsti zināšanas

Informācija, statistika, pieredze, pētījumi, šie visi ir fundamentāli svarīgi elementi, lai veidotu plašu un objektīvu izpratni par būvniecības procesa efektīvu pārvaldīšanu, nozares raksturīgajām problēmām un to iespējamajiem risinājumiem.

2

Dalies ar savu pieredzi

Zināšanas tiek veidotas, mijiedarbojoties ar citiem, kas ir mūsu pieredzes pamats. Mūsu eksperti sniedz vērtīgu saturu par nozares procesiem, taču, daloties pieredzē, viedokļos un apspriežoties ar kvalificētiem būvniecības ekspertiem no visas pasaules, tu ne tikai gūsti plašāku izpratni, bet arī vērtīgus kontaktus savas darbības attīstīšanai.

3

Pielieto gūtās zināšanas

Nepietiek ar problēmu apzināšanos vai teorētiskiem risinājumu piedāvājumiem. Lai iegūtās zināšanas un pieredze būtu vērtīga, tā jāliek lietā, veidojot kvalitatīvus projektus, efektīvi izmantojot pieejamos resursus un veicinot pozitīvas izmaiņas nozarē.

Atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem

  • Pirms vebināra katram dalībniekam tiks nosūtīta individuāla pieejas saite, kas paredzēta vienam reģistrētajam dalībniekam. Tāpat jāņem vērā, ka vebināros, kuros par dalību paredzēts saņemt kvalifikācijas punktus būvprakses sertifikāta iegūšanai un sertificēto būvspeciālistu prakses uzraudzībai, apliecinājums par dalību un arī kvalifikācijas punkti tiks piešķirti tikai reģistrētajam veibāra dalībniekam.

  • Jaunumiem un aktualitātēm vari sekot līdzi mūsu sociālajos tīklos

    Kā arī aicinām pievienoties mūsu Telegram kanālam, kurā kopā ar nozares profesionāļiem iespējams apspriest aktuālākos jaunumus un notikumus būvniecības nozarē.

Ievads līgumu pārvaldībā un definīcijās

Vebinārs

Tr, 16. oktobris, 10:00